Friskishalvan RR

När för ett par månades lästa att det skulle anordnas en halvmara i stan kände jag mig lite tvingad att ställa upp. Trots den safta anmälningsavgiften på 450 kr. Och trots att jag då haft ett träningshiatus som närmade sig sex månader. Men jag vet ju att med tre pass i sex veckor kommer jag upp i en nivå där jag kan genomföra en halvmara utan att vara ute halva dan. Så anmälan åkte in och igår stod jag därpå Hovrättstorget och lyssnade på en startpistol. Eftersom min klocka inte vill hittas fick jag gå på något slags känsla som jag undrade om jag hade. Banan var kul, omväxlande miljöer (sjö, landsbygd, stad, konserthus, fabrik, bro, pir, gräddhylla, stadspark, lamadjur) och med några kilometer där det gick upp upp och där jag tappade flera placeringar. Många av dessa tog jag tillbaka nedför för att igen tappa dem de sista tre kilometerna då jag var riktigt f’d in the l’s. Men vem coño springer på placering ändå?

Friskishalvan har fortfarande inte bemödat sig med att lägga ut mellantider men jag frågade en kille om klockan vid 10 k-skylten som dök upp efter alla jobbiga backar men innan det började gå nerför och fick svaret 47:20. En snabb huvudräkning i det läget gav att jag skulle behöva springa ett par minuter snabbare på andra halvan för att nå min måltid 1.37, vilket jag också lyckades med så höjdmeterna kostade nog ungefär två minuter, kanske något mer. I övrigt var det inte mycket att klaga på vad gäller de yttre förutsättningarna, det kunde kanske blåst lite mindre iofs.

Såhär skeptisk har stundtals känt mig inför träningen

Såhär skeptisk har stundtals känt mig inför träningen

En dag efter loppet är jag fortfarande f’d och kommer vara imorgon också. Så segt. Måste börja springa långsammare på lopp.

1 Comment (+add yours?)

  1. smugrunners
    May 05, 2014 @ 07:30:40

    Inspirerande.

    Reply

Leave a Reply

