Inför fiskvarvet

Det är torsdag natt och jag borde sova men eftersom jag just nu är kungen av prokrastinering så tänkte jag blogga lite.

På lördag ska jag tillsammans med 50k andra löpare ta mig över två broar och in i mål i Slottsskogen. En av dessa löpare är min idol Uhris. Det känns stort att veta att han springer bara några minuter före mig (i starten alltså, i mål lär han vara 30 min före). Han har haft någon typ av rödvinsdiet för att bli av med sin ölmage, det gick tydligen sådär. Jag har haft något liknande, en vit maj som också gått sådär. Hittills i maj har det blivit en tredjedels flaska vin, en öl, pastis, ganska mycket vin, en öl, och nån öl till. Anledningen till min vita maj var att kompensera för mina röda mars och april i Moldavien där jag också la grunden inför lördagens lopp. Såhär kunde det se ut där jag sprang.

Fin bro

Fin bro

Sauna står det såklart

Sauna står det såklart

Future smug runners?

Future smug runners?

Den här brukade jag ta hem när jag var trött

Den här brukade jag ta hem när jag var trött

Här brukade jag gå in om jag var så trött att jag kände mig döende

Här brukade jag gå in om jag var så trött att jag kände mig döende

För återhämtning: placinta, syrade grönsaker samt vatten med sugrör

För återhämtning: placinta, syrade grönsaker samt vatten med sugrör

Jaha, vad tror vi om lördagen då? Tak (ryska för well), jag tänker inte fega, även om det kommer vara varmt och soligt. 1.35 går jag definitivt för. Det är en tuff målsättning, legenden K-G säger att man förlorar 10 s/km när distansen dubblas. Vi leker med tanken att jag är i lika bra form som inför Berlin (det är jag inte). I så fall skulle jag springa i 4:33-fart (Cage!) vilket ger typ 1.36. Då ska man också komma ihåg att varvet är backigare än Berlin (alla lopp är det). En annan tanke är att haka på 1.30-ballongerna (4:16-fart) och springa in i väggen efter 6 alternativt 14 km. Nästa tanke är att haka på min svåger, vet dock inte vad han går för (i dubbel bemärkelse). Jag vet bara att jag ska springa i short-shorts.

Uppdatering: det finns inga farthållare så plan två är redan struken.
 

 

 

Leave a Reply

