Lugnt i Berlin, uppsamlingsheat

Just nu väldigt nöjd med beslutet att stanna några extra dagar efter loppet. Jag tar igen mig och låter träningsvärken sakta dö undan, bedömer känna mig helt fräsch på fredag. Testar en kattmetod för att snabba på processen.

Smug har givit sig av, kvar är hans skor.

När jag i helgen fortfarande tvekade om start påpekade Smug att Unter den Linden ändå inte var något att ha just nu. Få lindar till exempel. Och det hade han ju rätt i, såg rätt taskigt ut så jag tog några bilder i terapeutiskt syfte när jag var ute på stan i lördags.

Men det blev ju ändå ett av loppets höjdpunkter, som väntat. Sträckan hade dock blivit lite förkortad till följd av arbetet med U5, ersättningen var Karl-Marx-Allee, inget dumt byte egentligen. Hade vi följt förra årets bansträckning hade jag dessutom fått springa ännu längre på Leipziger Straße, fyfan.

Annars då? Jo, BVG har nu infört ett förbud mot alkohol i tunnelbanan. Det går att sluta sig till att detta inte är berlinarnas favoritordningsregel.

Är hyfsat löppeppad, ungefär som efter LL2010 och SM2011, vi får väl se om jag lyckas få lusten att räcka lite längre den här gången. Funderar på två taktiker: anmäla mig till lopp och försöka boka träningspass med andra. De lopp som jag kikat lite på är Tullinge-Tumbaloppet, Vinterloppet, Kungsholmen runt och Fiskvarvet. Stockholm marathon ligger också där och skvalpar någonstans. Men jag tror inte jag kommer hinna bestämma mig innan det är slutsålt.

Leave a Reply

