Tapering

I måndags sprang jag mitt sista långpass inför Berlin Marathon, 22k på 1:55 (5:15-fart). Det var trångt runt fotbollsplanen då Runday hade massmöte med vad som såg ut att vara 100 anhängare. En av ledarna stod och hejade på de som tog sig runt 400-metersbanan, när jag tassade förbi hölls det dock tyst. Den som inte betalar får heller inget hejarop. Såklart.

Sprang sedan 7k i onsdags och 10k idag. Kände mig inte alls lika pigg som jag trodde att jag skulle göra och har svårt att känna i vilken form jag är egentligen. Har suttit och kollat min träning inför Lidingö 2010 och Stockholm maraton 2011 och kan konstatera att jag aldrig tränat så mycket löpning som de senaste två månaderna. Men jag minns att jag tyckte att det kändes mycket lättare inför de andra tävlingarna. Hursomhelst, min plan att gå ut i 4:50-fart kvarstår, det skulle i så fall ge en sluttid på 3:23:58, vilket jag skulle vara mycket nöjd med.

Kollade SMHI idag: temperaturer över 20 grader till och med på lördag, men inte på söndag, då istället 13 grader och regn. Tänk om det skulle kunna hålla i sig!

2 Comments (+add yours?)

  1. Smug
    Sep 24, 2012 @ 17:36:31

    “Den som inte betalar får heller inget hejarop. Såklart.”

    Rätt at dig, din jävla fattig-lapp!

    Reply

  2. bigspend
    Sep 24, 2012 @ 22:38:09

    Jag skulle kalla mig selektiv.

    Reply

Leave a Reply

