Update

Min tid i Berlin går mot sitt slut men mitt första återbesök redan inbokat. Den 30 september springer jag Berlin Marathon på ny rekordtid.

Träningen går ganska bra, suttit och kollat på hur träningen såg ut inför Stockholm förra året och ser att jag borde kunna vara i lika bra form inför höstens lopp, därav löfte om ny rekordtid, tänker 4:50-fart.

Idag ramlade jag för första gången på jag vet inte hur länge. De höll på att röja lite i Hasenheide och jag blev tvungen att springa några steg utanför gångvägen. En liten stubbe väntade på mig och jag föll. Hur mjukt landning som helst (jag skulle kunna göra mina egna stunt), skrapade inget, inget blåmärke, “Alles gut?”, “Ja”. Efter 10-15 sekunder inser jag dock att jag landat på brännässlor som låg strimlade på marken, inte särskilt skönt. Hade tänkt att skryta för bloggen men nu är de brinnande röda märkena inte alls lika imponerande längre. Ni får googla efter en skrämselbild helt enkelt. Fan också.

Leave a Reply

