Training Camp Styria

Sa Smug sitter i Steiermark efter ett tufft pass i bergen. Igar kunde jag springa typ 20 minuter innan knät gjorde ont. Idag höll jag pa i 2 timmar och 50 minuter. Skillnaden? 1000 höjdmeter. Varmt som fan. Kallt pa toppen. Tomt i Gasthofen. Som tur fanns där vatten. Sa jag tog mig ned och hem utan problem.

Körde en annorlunda stil idag. Började med att stretcha och köra styrkeövningar i 5 minuter. Därefter rask promenix i 5 minuter, tills backen började. Där det var brant sprang jag. Där det var sjukt brant hikade jag.

En bra kombination sa här i uppbyggnadstider.

Vill gärna kunna säga att jag hikade för att jag hade ont i knät, men det stämmer inte. Knät madde bra, det var bara det faktum att jag inte pallar att springa uppför när det är brantare än Hammarbybacken, och backen aldrig slutar. Sa till toppen tog det 100 min, inklusive 10 minuters fotosession.

3 Comments (+add yours?)

  1. bigspend
    May 10, 2012 @ 23:19:45

    Wo?

    Reply

  2. smugrunners
    May 11, 2012 @ 07:51:12

    Sitter med österrikes langsammaste uppkoppling har, sa jag fick andra planerna lite..

    Reply

Leave a Reply

