Hundlöpet, RBT och Lidingö

Det har börjat bli svalare ute. Det visar sig tydligt på Ailas form. efter gårdagens pass då hon först sprang bredvid cykeln i 6 km, 15 km trail och 6 km cykel hem har jag inget tvivel längre om att vi kommer hålla oss i täten på söndag. För egen del känns det lite sämre. Formen är okej, men jag har inte fått till långpass på ett tag och inte heller intervallpassen. Tycker dock fortfarande att det är riktigt inspirerande att springa. Det får mig att bli extra skeptiskt till vilket pris jag ska springa runt på den där löparbanan och flåsa. För att bli snabbare? Formen för RBT är också ett osäkert kort. Jag har visserligen varit i backen nog många gånger. Men vill klämma in ett pass på 10 varv och ett med snabba formtest. Får jag bra besked på tiderna på formtestet vet jag att jag kan kliva in starkare än i Maj. Jag misstänker lite att min fart då kom lite ifrån Magnus sparring. Precis som på Orsakajt’n. Just nu känns det som en gåta hur jag ska orka hålla 4:30 fart i 30 km fast jag redan gjort det på 25 km terräng..Funderar också på varför jag ska springa så fort. Det är ju bara siffror. Varför hittade jag på det målet för mig själv och varför springer jag inte bara loppet? Insha’Allah. Känner mig lite fejk. Jag har slutat heltidsjobba och hoppas att jag får till mer mileage nu. Insha’Allah.

1 Comment (+add yours?)

  1. smugrunners
    Sep 06, 2010 @ 19:06:18

    Valdigt valskrivet, smuggigt inlagg. siffror ar inget annat an att halla isar klasserna som finns i alla skepnader i samhallet. nar siffror betyder mer an kansla har smugnessen tagit over. jag inbillar mig att det finns 3 stadier, det forsta ar bara gladje, det andra prestation/angest, det tredje ro.
    darimellan finns det sakert manga fler. jag tror man maste genom alla tyvarr. hoppas dock for er och oss att det andra stadiet forblir ett stadium och inget permanent.
    smug is a way of saying: fuck you, I don’t care. Och det gar att applicera i alla skeenden i livet. smug life.

    Reply

Leave a Reply

